 |
|
A zsíros hal véd az infarktustól |
|
|
Magas zsírtartalmú halak fogyasztása európai férfiakban is véd a szívinfarktus ellen egy új 57 000 fős dán kutatás szerint.
Magas zsír, ezen belül omega-3 tartalma van a heringnek, a makrélának, a lazacnak és a pisztrángnak.
 |
|
Kenyeret kevesebb sóval |
|
|
A Portugál Hipertónia Társaság eredményre vitte a sófogyasztás csökkentését célzó kezdeményezését. Portugáliában rendkívül magas a stroke - szélütés aránya. Ennek egyik oka a túlzott sófogyasztás, mely a legmagasabb Európában.
 |
|
Bizottsági ámen az iskolagyümölcs-programra |
|
|
Az Európai Bizottság ma uniós program létrehozását javasolta, amelynek keretében az iskolások között térítésmentesen osztanának szét gyümölcsöt és zöldséget.
 |
|
A sófogyasztásról |
|
|
A gyermekek sófogyasztásának csökkentése a megivott cukrozott üdítőitalok mennyiségét is csökkenti. Ezáltal csökken az elhízás, a magas vérnyomás és felnőttkorban kialakuló szívinfarktus és stroke kockázata - derül ki az Amerikai Szívtársaság által kiadott Hypertension folyóirat legfrissebb számából.
 |
|
Fokhagyma - mégis védi az ereket? |
|
|
Az elmúlt napokban több vezető hírszolgáltató beszámolt az alabamai egyetem fokhagymával végzett kísérletes eredményeiről, melyben a fokhagymának az erekre gyakorolt előnyős hatását észlelték.
 |
|
EgészségVonat - a nők kétharmadánál súlyos hasi elhízás |
|
|
17.689 megszűrt látogató; ennek fele nagy kockázatú, a 40 év feletti nők drasztikus hasi elhízása, a férfiak 60%-a pedig nagy kockázatú beteg - Tömören ez az elrettentő eredmény született.
 |
|
Mangalica - megdőlt egy mítosz? |
|
|
Az Országos Húsipari Kutatóintézet tanulmánya cáfolja azt a közkeletű vélekedést, hogy a mangalica fogyasztása megóvná az érrendszert. Sok gyártó előszeretettel hivatkozik a mangalica állítólagos előnyös zsírsavösszetételére.
 |
|
Ingyenes gyümölcsöt az iskolákba! |
|
|
Megsemmisítés helyett adják a gyermekeknek a piacról kivont gyümölcsöt és zöldséget. A Nemzeti Szívalapítvány az uniós javaslat támogatását kéri a földművelődésügyi minisztertől.
 |
|
Friss bizonyíték: a transz-zsírok szívbetegséget okoznak |
|
|
A Harvard Egyetem Közegészségügyi Intézete által végzett vizsgálat az eddigi legerősebb bizonyítéka a transz-zsírok és a szívbetegség kapcsolatának. Az amerikai nők körében háromszoros volt a koszorúér betegség kockázata azoknak, akikben a transz-zsírok vérszintje magas volt.
 |
|
Nem csökkenti a fokhagyma a koleszterint |
|
|
Ha csökkenteni szeretnénk a koleszterin szintünket, többé nem számíthatunk a fokhagymára, a Stanford egyetem jelentése alapján. Az utóbbi évtizedekben ellentmondásos vizsgálatok láttak napvilágot arról, hogy a fűszer megőrzi a szív egészségét.
 |
|
Brit kereskedők összefognak a transz-zsírsavak korlátozására |
|
|
A legnagyobb szigetországi kereskedelmi láncok az év végéig megszüntetik az egészségre ártalmas transz-zsírsavak hozzáadását a saját márkanév alatt forgalmazott termékeikhez.
 |
|
Philadelphiában is száműzik a transz-zsírokat |
|
|
Philadelphia Város Tanácsa egyhangúlag elfogadta a város éttermeiben felszolgált ételek transz-zsír mentesítését előíró rendeletet. A rendelkezés 2007 szeptember elsejétől fokozatosan lép hatályba, elsőként a sütési zsiradékokra és a kenyérre kenhető krémekre vonatkozik.
 |
|
A keserű csokoládé gátolja a vérrögképződést |
|
|
Amerikai kutatók megfigyelték, hogy a sok keserű csokoládét fogyasztók vérlemezkéinek összetapadása csökken. A felfedezésre mintegy véletlenül, egy másik vizsgálat "melléktermékeként" jöttek rá a kutatók.
 |
|
Túl sok tévézés |
|
|
Az elhízás veszélyének teszik ki gyermekeiket azok a szülők, akik csemetéiknek hétvégente napi 2 óránál több tévézést engedélyeznek.
 |
|
Gyermekek szíve |
|
|
Az egészségtelen életmód komolyan veszélyezteti a gyermekek szívét! A legújabb adatok alapján a túlsúlyos gyermekek háromszor-ötször nagyobb valószínűséggel kapnak szívinfarktust vagy agyvérzést 65 éves koruk elérése előtt, mint normális testsúlyú társaik.
© MNSZA
2006. május 25. |
Frissítve: 2010-03-01 17:26