A túl sok hétvégi tévézéstől elhíznak a gyerekek


Az elhízás veszélyének teszik ki gyermekeiket azok a szülők, akik csemetéiknek hétvégente napi 2 óránál több tévézést engedélyeznek. Egy 11000 gyermeken végzett vizsgálat szerint a felnőttkori elhízás esélye 7 %-kal növekszik minden további TV előtt töltött órával. Érdekes módon az összefüggés csak a hétvégi tévézésnél áll fent. A kutatók (1) szerint a hétvégi lustálkodás kiszorítja a szabadban végzett mozgást vagy más fizikai aktivitást, ezáltal elősegíti az inaktív felnőttkori életstílus kialakulását.

A túl sok hétvégi tévézéstől elhíznak a gyerekek


Az adatok 11000 angol gyermek szokásainak 30 éven (!) át tartó rögzítéséből származnak. Noha a legtöbben napi 2 óránál kevesebbet néztek TV-t a hétvégén, egy részük azonban napi 4 vagy több órát is a készülék előtt töltött. Ez volt az a csoport, akiknél leggyakrabban kialakult a felnőttkori túlsúly vagy elhízás.

A vizsgálatot 1970-ben kezdték. 30 éves korukra a résztvevők 11 %-a vált kövérré. A hétvégi túl sok TV nézéssel az összefüggés egyértelmű volt, ugyanakkor a nézett programok minősége nem volt hatással az elhízásra.

Nem csak a kutatók ismerik fel a TV veszélyeit. Madonna, aki pedig a médiának köszönheti sikereit, egy friss nyilatkozatában elárulta, hogy gyermekeit nem engedi tévézni(2) - A televízió méreg, én nélküle nőttem fel és nem hiányzott egyáltalán.- nyilatkozta a napokban.


(1)Journal of Pediatrics. 2005 Oct;147(4):429-35.
(2)The Daily Telegraph. Madonna on the evils of milk and 'trash television'. 2005. 10.14.

© MNSZA
2006. november 21. | Frissítve: 2010-07-01 15:27


E-mail cím:
Jelszó:
(elfelejtett jelszó)
Regisztrálás  [?]


Cím:
6000 Kecskemét, Nyíri út 38.
Telefon: 76/519-802
Telefax: 76/519-854



Számlaszámunk:
11732002-20346146

Adószámunk:
18049471-2-42

Mikor volt szív-érrendszeri szűrővizsgálaton utoljára?
2010 évben
2009 évben
Korábban vagy soha