|
|
|||||
Fokhagyma - mégis védi az ereket?
Az orvostudományi kutatások különböző szintű bizonyítékokkal szolgálnak egy anyag vagy egy kezelés gyógyító hatására vonatkozólag. A jelenleg ismertetett állatkísérletes anyag a bizonyítékok alsó szintjét képviselik, mivel nem embereken végezték, nem teljes szervezeten, hanem szervpreparátumokon, és végpont nem a betegség lefolyása volt, hanem élettani néhány paraméter változása. A bizonyítékok legmagasabb szintjét a meghatározó szakmai testületek álláspontja képviseli. Így az Amerikai Szívtársaság jelenlegi álláspontja szerint, a fokhagyma esetleges hatásáról nem rendelkezünk elegendő adattal, például a szívinfarktus vagy az érszűkület csökkentésében. Ráadásul egy embereken végzett idei vizsgálatban a különböző fokhagyma készítményeknek nem volt hatása a rossz koleszterin szintre. Ezért egyelőre a közölt tanulmány alapján nem ajánlható a fokhagyma túlzott fogyasztása a szív és érrendszeri betegségek megelőzése céljából. A fokhagyma az egészséges étrend része, az ajánlások naponta minimum 40, optimálisan 60 dekagramm zöldség vagy gyümölcs fogyasztását javasolják. Ebbe a fokhagyma is beletartozhat. További ajánlatunk a fokhagyma vita iránt érdeklődőknek: Fokhagyma - nem csökkenti a koleszterint © MNSZA 2007. október 17. | Frissítve: 2010-07-01 15:27 |
Keresés
Bejelentkezés
Elérhetőségeink
Kezdőlapon
Szavazás
Partnereink ajánlata |
||||