Dohánytermékek reklámozása

Magyarország ellen is eljárást kezdeményez az Európai Bizottság. Az Európai Bizottság tanúbizonyságát adta, hogy nem enged a szigorból a dohánytermékek reklámozása terén: a Cseh Köztársaság, Olaszország, Magyarország és Spanyolország egyaránt "felszólító levelet" kapott, amiért nem teljesíti maradéktalanul a dohánytermékek reklámozását szabályozó irányelv előírásait.

Fotó: Fehér Kálmán

A dohánytermékek reklámozását szabályozó irányelvet az Európai Parlament és a Tanács 2003-ban fogadta el, és a nemzeti jogba való átültetést 2005. július 31-ig kellett elvégezni. Az irányelv tiltja a dohánytermékek nyomtatott sajtóban, rádióban és interneten keresztül történő reklámozását. Az irányelvek betartását az Európai Bizottság a közelmúltban valamennyi tagállamban ellenőrizte.

Magyarországgal szemben az a kifogás merült fel, hogy kivételesen, az országnak gazdaságilag fontos esetekben a kormány kivételt biztosít a dohánytermékek reklámozására vonatkozó tilalom alól. Ezzel a Bizottság a Forma-1 autóversenyre utalt, ahol a dohányipari reklámok változatlanul elhelyezhetők. A Bizottság hazánkon kívül Spanyolországgal, Olaszországgal és a Cseh Köztársasággal szemben támasztott még kifogást. Amennyiben Brüsszel a nyár közepéig belül nem kap érdemi választ a felvetésekre, azaz nem igazítják az európai joghoz a hazai szabályozást, akkor akár az Európai Bíróság elé is kerülhet az ügy.

Olvassa el az Európai Bizottság tájékoztatóját a Magyarország ellen indított eljárásról. Olvassa el az Európai Bizottság tájékoztatóját a Magyarország ellen indított eljárásról. (pdf formátum)


KIEMELT AJÁNLAT

Nem igazodik el a zárójelentésen? Mit is jelentenek a kardiológiában használt idegen szakszavak? Mit takar a rövidítés az orvosi leleten? Magyarul érthetőbb lenne a kifejezés, mint latinul vagy angolul? Összeállításunk segít az értelmezésben.

Országos Automata Életmentő Defibrillátor (AÉD) Adatbázis
Hol található defibrillátor? Van a közelemben AED készülék? Segítsen a defibrillátor térkép összeállításában!