|
|
|||||
Infarktust okozhat a kalciumpótlás?
A kutatási eredmények szerint a szívinfarktus kockázata 50 százalékkal magasabb volt a kezelt csoportban. Az öt éves után követés során 36 szívrohamot regisztráltak a kalciumpótlást kapók között (732 nő közül); ezzel szemben csak 22-őt a kontroll csoportban (739 nő közül). A kalciumpótlást széles körben javasolják a menopausa után a csontritkulás, illetve következményes csonttörések megelőzésére. A jelenlegi vizsgálat felveti a kalcium pótlás káros hatását a szívre.
A KUTATÁS
Helyszín: Aucklandi Egyetem, Új-Zéland Résztvevők: 1471 nő, 55 év felett Kezelés: 1000 mg kalcium (732 fő) vagy placebo (739 fő) Utánkövetés: öt év Eredmények: 36 szívinfarktus kalcium pótlás mellett, 22 placebo mellet
A Magyar Nemzeti Szívalapítvány szerint tekintettel arra, hogy a kalcium pótlás igen elterjedt, további vizsgálatok szükségesek az esetleges szív és érrendszeri veszélyek pontosítására. Egyelőre nem indokolt a kalcium pótlás felfüggesztése azok körében, akik azt orvosi utasításra teszik.
Hozzászólások |
|||||