Kódrendszer a gyermekeknek szóló reklámokról

Támogatjuk Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) felhívását a gyermekeknek szóló egészségtelen élelmiszerek marketingjének tilalmáról. A Fogyasztók Világszervezete kezdeményezte egy nemzetközi kódrendszer megalkotását, amely egyértelmű szabályokat teremtene a kormányok és vállalatok számára, a gyermekeknek szóló egészségtelen élelmiszerek marketingje terén.

Az egészségtelen táplálkozás és a fizikai aktivitás hiánya elvezethet a legtöbb halálos betegséghez - kialakítója lehet a szív- és érrendszeri betegségeknek, cukorbetegségeknek, illetve a rák egyes fajtáinak.

Különösen veszélyeztettek a gyermekek, mert a magas zsír-, cukor- és sótartalmú élelmiszerek marketingje aláássa a szülőktől és szakemberektől érkező pozitív üzeneteket. A gyermekek különösen befolyásolhatóak a reklámok által - éppen ezért szükséges védelmük.

A Magyar Nemzeti Szívalapítvány évek óta elkötelezett a gyermekeknek szóló egészségtelen reklámok visszaszorításáért. Ezért örömmel csatlakozunk az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület felhívásához, melyben szorgalmazzák egy hatásos nemzetközi kódrendszer kialakítását.

A kódrendszer:

  • magában foglalja a marketing minden formáját, beleértve a csomagolást, rádiót, televíziót és új médiát;
  • vonatkozik minden gyermekre 16 éves korig;
  • nemzetközileg elfogadott táplálkozási kritériumokon alapul.

A civil társadalom fontos szerepet játszik az egyéni magatartás befolyásolásában, a különböző szervezetek és intézmények nagyban hozzájárulhatnak az egészséges étrend és az aktív élet kialakításához.

A teljes tervezett szabályrendszer megtalálható az OFE honlapján.

Ha egyetért a felhívással, csatlakozzon Ön is!